Scey-sur-Saône- Charmes 124km. - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Scey-sur-Saône- Charmes 124km. - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Scey-sur-Saône- Charmes 124km.

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Augustus 2013 | Frankrijk, Charmes

De route vanaf de camping vanmorgen ging verder langs de Saône tot Port-sur-Saône.
Daarna werd het weer erg bergachtig met de nodige hellingen maar ook gelukkig afdalingen.
Ik denk dat ik vandaag alles heb gehad, van 5km. met 3% tot één kilometer met 10% en alles wat daar tussen zit. Maar er waren ook afdalingen van 9 á 10% van enkele kilometers.
Door dit landschap was het een hele dag zonder communicatie met de buitenwereld.
Je mag blij zijn als je ergens een netwerk "oppikt". Maar van de 124km. die ik vandaag gefietst heb, zijn er zeker 90km. geweest waar ik totaal geen kontakt kon maken met wie dan ook!
Je komt hier ook door dorpjes waar ze volgens mij nog nooit van een mobiele telefoon hebben gehoord!
Het was prima fietsweer en gelukkig kon ik het meeste klimwerk in de schaduw doen.
Je zit hier echt in "the middle of nowhere" en ik ben dan ook niet iets interessants tegen gekomen.
De boeren zijn aan het ploegen of halen het hooi binnen.
Het betekent wel wegen vol aanhangwagens die zwaar beladen zijn met balen stro, één trekker met drie aanhangers en dat levert bij ongeduldige franse automobilisten nogal eens gevaarlijke situaties op.
Dus het was behalve klimmen en dalen ook goed uitkijken vandaag.

Vandaag ben ik de 3000 kilometergrens gepasseerd.
Toch een mijlpaal vandaag!
Vanaf hier is het nog ongeveer 200 kilometer naar Thionville, waar ik mijn "rondje Frankrijk" erop heb zitten.
Jeannet komt vrijdag naar Thionville en ik heb besloten om samen met haar terug te reizen, maar eerst nog het nodige klimwerk om daar te komen. Het klimmen gaat door tot de laatste dag!

Tot morgen, Frans.

• 15 Augustus 2013 - 10:55

Nachbar'n:

Nach 3000km. Noch super in Fahrt!
    Hut ab!
    Weiterhin gute Fahrt und bis bald am Westring.

• 15 Augustus 2013 - 22:20

Arie Smeenge:

Hoi Frans, gefeliciteerd met de 3000 km. grens, een prestatie van formaat, petje af.

Niet alleen Jaennet komt eraan , maar ze neemt ook de tyraps mee.

Je ziet wel er gaat mij weinig mis.

Greoten,

Arie