La tour-du-Meix - Arc-et-Senans 81,5km. - Reisverslag uit Arc-et-Senans, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu La tour-du-Meix - Arc-et-Senans 81,5km. - Reisverslag uit Arc-et-Senans, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

La tour-du-Meix - Arc-et-Senans 81,5km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Augustus 2013 | Frankrijk, Arc-et-Senans

Na een prima nachtrust vanmorgen weer op tijd vertrokken en er kwam direkt een klim van anderhalve km. met 6%.
Daar wordt je dus aardig wakker van!
De route ging verder over smalle weggetjes richting Pont-de-Poitte, Mesnois naar Blye.
En daar begon het weer 1 1/2 km. 5% naar Châtillon en toen weer 2 km. 5% naar Col de la Pencée op 579 meter hoogte.
Daar werd alle moeite van de klimpartij beloond met een prachtig uitzicht over het landschap.
Snel weer door naar Mirebel en La Marrewant daar kon je inkopen doen volgens het routeboekje.
Nou vergeet het maar. Epicerie Fermé.
Dus noodgedwongen werd het een lunch met het bajesmenu n.l. water en brood! Wat een armoe! Maar je kunt er wel even mee verder.
En na een klein klimmertje van 500 meter en 6% kwam een afdaling van 4 kilometer naar Poligny.
Heerlijk was dat na al dat klimmen!
Daarna werd het redelijk vlak tot Grozon.
Wat volgde was een glooiend landschap dat wil zeggen 100 meter klimmen, 100 meter dalen en dat gedurende 30 kilometer. Goed te doen bij een strak blauwe lucht maar na 30km. gaat het wel in je benen zitten!
Zo kwam ik in Villeneuve d'Aval en in Villers- Fallay.
Beide dorpen in siëstarust.
Het volgende dorp was Arc-et-Senans en dat zag er veel levendiger en gezelliger uit.
Een leuk terras dus toen maar even de schrale lunch ingehaald.
Je kon er zowaar inkopen doen en er was een leuke camping.
Een blik op de teller, 81.5km en de beslissing was snel genomen.
Tegenover mij staat een Belgisch echtpaar dat al meer dan 10 jaar ieder jaar een fietsvakantie maakt gedurende vijf weken.
Ze zijn overal al geweest, leuk om te horen!
Dit jaar fietsen ze de "Groene route" ,rondje Provence en dan de "Groene Route" weer terug.

Heb nog wel tijd genomen om wat foto's te maken vandaag en op de site van gisteren heb ik ook nog foto's geplaatst.

Morgen weer "lekker draaien met de pedalen" en een verslag daarvan, als het internet het toelaat!
Au revoir, Frans

• 13 Augustus 2013 - 10:14

De Kiremits:

Hallo(o)pa,

Dit wordt onze laatste reactie vanaf ons vakantieadres.
    Morgen beginnen wij weer aan onze "monsterrit"
    Onderweg kunnen wij je helaas niet volgen, maar wij gaan er van uit dat
    je "gewoon" je weg vervolgd!
    Wij hebben begrepen dat mama je tegemoet komt in Thionville en wij
    hopen dat je dan besluit om met haar terug te rijden.
    Begrepen dat je dat nog niet zeker weet en alles toch wilt fietsen.
    Maar volgens ons houdt de ronde van Frankrijk dan op en ga je daar Duitsland in.
    Esra, Tara en Tamay willen je graag "huldigen" als je thuis komt en hopen natuurlijk dat wij allemaal dit weekend weer thuis zijn.
    Wij wensen je in elk geval nog een paar fijne fietsdagen en een warm welkom in Thionville.
    (Dat zal zeker lukken!!!!)

Lieve groeten van ons allemaal en een heleboel kusjes van de meisjes.

• 13 Augustus 2013 - 16:34

Jeannet: