Hauterives- Priay 143 km - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Hauterives- Priay 143 km - Reisverslag uit Priay, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Hauterives- Priay 143 km

Door: Frans (Jeannet)

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Augustus 2013 | Frankrijk, Priay

Vandaag een verslagje via de whatsapp, omdat Frans geen wifi heeft vanavond.
Vanmorgen vertrokken en na 3km. kwam er een klim gedurende 1,5km met 8% en direkt daarna 2km. met 8%
De weg ging naar Thodure- Marcilles en Faramans.
Diverse klimmers volgden van 5% tot 12% naar Arzay- Châtonnay.
Toen dacht ik dat ik alles gehad had, maar er kwam nog een verrassing van 300meter met 14% naar Artas en een klim van 2,5km. met 12% naar Four- Gonas.
Toen ik naar de camping in Blyes wilde, bleek daar een groot punkconcert te zijn op het terrein naast de camping en de campinggasten waren natuurlijk allemaal punkers. Nou kun je veel van mij zeggen , maar een punker? Daar hoor ik toch niet tussen!
Ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien! Wat nu?
Het was voor mij duidelijk dat ik hier weinig tot geen slaap zou krijgen.
Dus dan maar een andere camping zoeken. Nou stikt het hier van de campings maar waar moet je naar toe als je van de route afwijkt?
Dus toch maar de route blijven volgen en het duurde nog 40 kilometer voordat ik de volgende camping tegen kwam.
Toen stond mijn teller op 143 km! Nou heb ik dat op mijn racefiets wel eens gefietst, maar nu , op een trekkingfiets met 25kilo bagage en al die klimmers, is een ander verhaal.
Maar goed dat je soms 's morgens niet weet wat er allemaal gaat gebeuren. Zo blijft het wel spannend!

Nu ben ik dan op de camping in Priay, zonder wifi maar waar ik wel kan whatsappen.

De foto komt dan morgen wel.

Op deze manier gaat het wel heel erg hard opschieten.
Gelukkig had ik onderweg goed gegeten en ik had genoeg drinken bij mij.
En nu ik voor mijn tent zit en lekker gedoucht heb kan ik toch eerlijk zeggen dat het niet de bedoeling was om zover te fietsen maar dat ik het heel goed heb "doorstaan", Ga wel zo naar bed en ik denk dat ik heel goed zal slapen. Ik zie wel hoe laat ik morgen start, misschien wel iets later.
Het heeft geen nut om een rustdag in te bouwen want hier op de camping valt weinig te beleven. Maar dat zocht ik ook na de "punkcamping " dus helemaal goed.

N.b. Heb net nog even met Frans gebeld om even te horen of het echt goed met hem ging en ik kan melden dat hij "moe maar voldaan was"
Hij kon er eigenlijk ook wel om lachen achteraf.

Gegroet, Jeannet.

  • 10 Augustus 2013 - 23:33

    Agatha:

    Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar als ik jouw verslagen van de laatste paar dagen lees,dan lijkt het wel of er meer tegen dan mee zit. Voor de komende dagen wens ik je dan ook veel mooi en droog weer en af en toe een heuveltje, en blijven genieten, maar met dat laatste zit het nog wel goed geloof ik.

  • 11 Augustus 2013 - 11:11

    Jan:

    Wat een onzin, Frans zelfs met jouw kapsel en een beetje smeerolie
    Kun je een punkkapsel maken.
    Hadden ze vast wel leuk gevonden zo'n ouwe punker erbij.
    Nu heb je wat gemist,misschien.

    Maar het gaat super,nog even en je bent weer thuis op deze manier.
    Maar..blijf fietsen hè, laagvliegen hoeft niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 65295

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: