Uzés- Suze- la Rousse 86km. - Reisverslag uit Suze-la-Rousse, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Uzés- Suze- la Rousse 86km. - Reisverslag uit Suze-la-Rousse, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Uzés- Suze- la Rousse 86km.

07 Augustus 2013 | Frankrijk, Suze-la-Rousse

Vanmorgen begon het om 6 uur te regenen, dat wil dus zeggen dat ik mijn tent nat moest inpakken. Dus extra gewicht!
Vertrokken via Masbourquet, waarna er een klim kwam van 9 km.
2 á 3 %. De weg ging naar St. Quentin en Vallabrix.
Toen kwam er een klim van 10% gedurende 2 kilometer en ik kan zeggen Dat doet zeer! Verder nog eens 5km. 5% richting Sabran.

En zo kwam ik nog door verschillende dorpjes met de nodige klimmers.
In Pont st. Esprit werd de lucht bijna zwart en begon het hard te waaien.
Maar gelukkig dreef alles voorbij.
Na het nodige kilometers klimwerk kwam ik in Rochegude waar de zuidelijke varianten van de route samenkomen.
Vanaf daar gaat het echt richting noorden.
In Suze- la- Rousse vond ik een camping.
Ik was net mijn tent aan het opzetten toen het hard begon te waaien, te regenen en te onweren. De tent stond half, ik kon nog net mijn buitentent er overheen trekken toen het begon te hagelen.
Ik kon gelukkig dekking zoeken onder een afdak vlakbij mijn tent want er kwamen hagelstenen naar beneden van 5 cm. doorsnee.
Ik heb er een foto van gemaakt.
Toen ik stond te schuilen werd ik door een Nederlands echtpaar uitgenodigd om bij hun in de caravan een kopje thee te komen drinken
Een heel gezellig stel Indische mensen van 81 en 79 jaar.
Ze wilden alles weten.
Waar kom je vandaan, Waar gaat de reis naar toe? enz. enz.
Zo heb ik mijn tijd gezellig en droog doorgebracht.
Na de bui bleek de schade erg mee te vallen want mijn binnentent was redelijk droog gebleven.
Op dit moment hoost het weer.
Ik hoop dat ik morgen de boel toch een beetje droog in kan pakken want dat scheelt toch een paar kilo's.
De omgeving hier is mooi, maar door de weersomstandigheden was ik meer op de lucht dan op de omgeving gericht vandaag.
Ik schat dat ik nog zo'n 1300km te gaan heb en ik vrees dat er nog heel wat geklommen moet worden.
Maar niemand heeft gezegd dat ik dit moet doen.
Soms zit het mee, soms zit het (een beetje) tegen en meestal vind ik het heerlijk zo op mijn fiets door het Franse land!

Het internet geeft veel problemen op dit moment dus de foto plaats ik morgen

Bonjour, Frans.

• 08 Augustus 2013 - 18:16

Gerd:

Hallo Frans,

Mach nur weiter so! Super!