Gignac - Uzés 125 km. - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Gignac - Uzés 125 km. - Reisverslag uit Uzès, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Gignac - Uzés 125 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

06 Augustus 2013 | Frankrijk, Uzès

Vannacht heb ik heel weinig geslapen want op de plek naast mij lag iemand die volgens mij stom dronken was en hij was van half drie tot vijf uur alleen maar bezig met muziek en gevloek.
Iedere keer kwam zijn vrouw erbij om hem rustig te krijgen en dan werd er weer een autodeur dicht gesmeten en zo ging het maar door....
Om vijf uur viel hij volgens mij in coma want daarna heb ik hem niet meer gehoord.
Tja, soms gebeurt dat, niet leuk maar je kunt er weinig aan veranderen.
Dus met weinig slaap toch maar vertrokken via Lagamas naar St. Guilhem- le- désert.
Daarna kwam de eerste helling.
Eerst 1 kilometer met 5 % daarna reed ik door de Gorges de Hérault.
Een prachtige kloof, alleen had ik hem langer verwacht. Ik was erdoor voordat ik het in de gaten had.
Daarna begon het klimmen door de bergen en de bossen.
5 km. - 7% en nog eens 6 km. - 3 tot 8% richting St. Martin- de Londres en st. Matthieu- de - Tréviers.
Toen ging ik op zoek naar de camping in Fontanés, maar helaas toen ik daar aan kwam bleek de camping niet meer te bestaan.
Ik moest dus naar Uzés, 35 km. verderop.
Dat betekende nog een klim van 6 km. 3% en 2km. 5% terwijl ik al 90km. op de teller had staan!
Toen ik hier op de camping was kan ik dan ook eerlijk zeggen dat ik een beetje "kapot 'was.
Ik had vlak voor de camping een fles yoki-drink gekocht en toen ik op mijn plek was heb ik die in één teug leeggedronken.
Een Nederlands stel dat even de auto aan de kant moest zetten om voor mij plaats te maken zag dat en hij kwam direkt met een ijskoude halfvolle fles ice tea om een beetje bij te komen.
En zo heb ik mij langzaam hersteld van een zware dag, die met weinig slaap begon en langer werd dan ik had gepland.
Nu ben ik hier al een poosje, heb lekker gedoucht en een hapje gegeten en dan ziet de wereld er alweer heel anders uit.
Mijn Nederlandse buurman heeft met alle aandacht gekeken naar het matriaal dat ik bij me heb.
Hij vindt het allemaal heel interessant.
Voor zover ik hem inschat denk ik dat ik hier vannacht een rustige buurman aan heb.

Morgen weer een stukje noordwaarts.
Nu nog even een praatje maken met één van de vele Nederlanders hier op deze camping en toch ook maar op tijd slapen om morgen weer helemaal fit te zijn!

Gegroet, Frans.

  • 06 Augustus 2013 - 21:54

    Jeannet:

    Hoop heel erg dat je morgen niet zo'n inspannende dag hebt.
    En.... Dat je goed slaapt vannacht!

  • 07 Augustus 2013 - 11:54

    Jan-Willem & Gertie:

    Bekend gebied voor ons rondom Uzes. Mooi deel van Frankrijk, warm, maar ook met venijnige klimmetjes.
    Had je al kennis mee gemaakt, maar nu nadrukkelijker op de fiets.
    Nu richting noorden en de " laatste" 1000 km. overbruggen.
    Succes verder.Waak voor de ' hongerklop' .

  • 07 Augustus 2013 - 20:47

    Arie Smeenge:

    Hoi frans,
    Jammer dat je een buurman had met een dronken kont, mmarja , je moet maar denken dat kan iedereen en overal overkomen, je had de rust echt wel nodig.
    Frans, ik wil niet drijven ( anders moet je maar een kudde schapen kopen ) maar ik wil je een diing zeggen . je moet wel een beetje doorfietsen want je moet een paardagen voor 30 aug. terug zijn want op 30 augustus is het FEEST van JAN en JAN ( 40 jaar jubileum ) , Het is om 8 uur savonds in de kroeg het Uurwerk aan d e langestraat in hengelo.

    Dus een beetje opschieten kan geen kwaad. ( geintje )

    Tot de volgende keer ,

    Saludos ,y un grande abrazo de

    Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 65284

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: