Toulouse- Carcassonne 126km - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Toulouse- Carcassonne 126km - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Toulouse- Carcassonne 126km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Augustus 2013 | Frankrijk, Carcassonne

Vanmorgen vol goede moed vertrokken. De route ging dwars door Toulouse en dat was geen pretje. Ten eerste het verkeer, iedereen heeft haast en let in het geheel niet op fietsers. Ten tweede is het onduidelijk waar het fietspad loopt, dan weer links en dan weer rechts. Het fietsteken staat op de straat! Toulouse is een grote studentenstad en die studenten fietsen net hoe het hun uitkomt. Toen ik eindelijk de stad uit was kreeg ik windkracht 8 (mistral) pal tegen. Dat schoot dus niet echt op! Je moet gewoon oppassen dat je niet het kanaal ingeblazen wordt. De fietspaden waren hier prima.
Ik kwam nog een stad tegen Castelnaudary. Daar heb ik maar meteen inkopen gedaan. Vandaag had ik de luxe om twee terrassen tegen te komen.Op het eerste terras kwam ik fietsers tegen uit Nieuw Zeeland en heb leuk met hun gekletst.
Het was een echtpaar met twee dochters. Ze waren met een rondje Europa bezig op twee tandems. Ze hadden al 3800km. gefietst. Nu wilden ze de Canal du Midi route nog fietsen en dan naar Parijs om vanaf daar weer naar huis te vliegen. Op het tweede terras zat een man te schrijven en had dus geen tijd voor een praatje. Ach, het pilsje smaakte toch wel!.
Jeannet stuurde toen net een whatsappje , ze had net in Reflector gelezen dan vandaag twee (oud) collega's Jan en Jan hun 40-jarig jubileum hadden vandaag. Een mooi moment om hun even (via Hans) een mailtje te sturen!

Toen ik weer vertrok werd de weg bar slecht, een onverharde wildernis met kuilen, boomwortels, boomstronken en grote keien, een karrespoor in Nederland ziet er beter uit! Ik kan dan ook zeggen dat het fietspad vanaf het departement Haute Garonne een aanslag was op man en fiets. Beiden hebben het overleefd.
Ik blijf nu twee nachten in Carcassonne en ga zondag voorzichtig kijken of de weg zo slecht blijft, anders verlaat ik het kanaal want daar waag ik mijn fiets niet aan!

Ik was vanavond laat op de camping, heb daarom een kant-klaar maaltijd gekocht met kip, sla, augurken en iets wits met olijven. wat het precies was weet ik niet maar het smaakte redelijk.

Morgen ga ik Carcassonne bekijken, dus eigenlijk een dagje rust.
Jeannet vroeg bezorgd of ik het echt nog wel leuk vind.
Ik kan zeggen dat het een zware dag was, maar dat ik nog steeds volop geniet en 's avonds toch bij mezelf denk, dat heb ik toch maar weer "geflikt" vandaag. Het blijft een uitdaging!!

Morgen een verslagje over Carcassonne met hopelijk mooie foto's

á Demain, Frans.

  • 02 Augustus 2013 - 22:50

    Jeannet:

    Misschien bedoelde Jan (weer een Jan ) deze boomstronken en boomwortels wel!
    Ik wens je een rustige, interessante dag in Carcassonne.
    En.. Misschien een keertje uitslapen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 65293

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: