Aubeterre- sur- Dronne- La Réole 111km - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Aubeterre- sur- Dronne- La Réole 111km - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Aubeterre- sur- Dronne- La Réole 111km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

30 Juli 2013 | Frankrijk, La Réole

Vandaag fietste ik dus het laatste stukje van de pelgrimsroute naar Santiago. Richting Bordeaux verliet ik deze route om op zoek te gaan naar de route Canal du Midi. ( Ik heb nog even een foto gemaakt van een steen langs de weg met de bekende Jacobschelp erop)
Je fietst tot Toulouse langs Canal de Garonne en na Toulouse begint het Canal du Midi.
Als ik de foto's op internet mag geloven moet het een hele mooie route zijn. Hij staat op de Unesco Werelderfgoedlijst omdat het een knap staaltje techniek was, een beroemd aquaduct heeft en hij zo prachtig past in de omgeving. Het kanaal werd gebouwd in de 17e eeuw en het probleem was het overwinnen van de heuvelrug in de droge Languedocprovincie.
Vertrokken richting Bonnes toen naar St. Aulaye, een stadje wat op de hoge oever van de Dronne ligt.
Tussen St. Aulaye en Pizou (25km) gaat de route door het groene Fôret de la Double, uitgestrekte bossen met enkele landgoederen en huizen in de kenmerkende stijl van de Doublestreek.
Nou heb ik (in al mijn onschuld) even gedacht dat ik door een vlak stuk zou fietsen langs het kanaal. Maar het begin van deze route wijkt niet veel af van de voorafgaande dagen dus kwam ik weer aardige colletjes tegen. De dorpjes hier zijn zo klein dat de bakker, de kruidenier en de kroeg uit één pand bestaat. Geen probleem, je kunt dus alles in één keer kopen en daarna rustig een kopje koffie drinken. Eigenlijk een Supermarché maar très petit zal ik maar zeggen.
Nu ben ik op een camping aan de Garonne. Ik heb een lekker plekje in de schaduw en dat bevalt goed na een warme dag fietsen.
Morgen richting zuid-oost.

à demain, Frans.

  • 30 Juli 2013 - 21:15

    Chris En Louise:

    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van de 1500 km. Daar kun je je een stokbroodje uit de automaat en hopenlijk een vers kopje koffie (zelf gemaakt) op nemen. Misschien kom je op deze nieuwe route ook meer mensen tegen. Wij hebben gehoord, dat je nog steeds met plezier onderweg bent. Dus dat zal wel lukken verder. Hopenlijk blijft ...der Wettergott gnädig... en daarom wensen we jouw verder een goede reis en schrijf verder spannende verhalen over de steden en gebieden in frankrijk. Groetjes van Chris en Louise

  • 30 Juli 2013 - 21:54

    Jan-Willem, Gertie & Jurgen:

    Nieuwe fase aangebroken. Afbuigen naar het zuidoosten. Voor ons gevoel het "binnenland" in én mogelijk een warme periode voor de boeg.
    Wij maken ons op voor onze vakantie. Hebben wifi dus blijven je volgen.
    Veel succes verder. De helft is in zicht !
    Groeten vanuit Alphen.

  • 30 Juli 2013 - 22:34

    Agatha:

    Nog maar amper 2 weken onderweg en al 1500 km gefietst, petje af hoor; voor je het weet zit je weer in Gildehaus. Ik kan nu wel zeggen:" blijven genieten" ,maar als ik het allemaal zo lees, doe je dat met volle teugen. Groetjes en ook wij blijven je volgen

  • 30 Juli 2013 - 23:00

    The Kiremits:

    hey kanjer,

    1500 km, wat geweldig.
    Helaas kunnen we je vanuit hier moeilijk volgen.
    We zitten in een strandgebied met veel pensionada die internet een vies woord vinden of er nog nooit van gehoord hebben.....
    We doen ons best af en toe in te loggen.
    via mama horen we dat het goed met je gaat.g trots.


    Iedereen hier vindt het een super prestatie als we vertellen wat je aan het ondernemen bent.
    Mijn super opa zegt esra steeds.
    en dan knikken tara en tamay ook er
    En lieve oma zit alleen........hmmmm.


    veel vakantiegroetjes vanuit een zonnig turkije.

    kus kus kus.

  • 31 Juli 2013 - 10:46

    Jeannet:

    Na 14 dagen zeer intensief contact met drie kleindochters is het fijn om even iets voor mijzelf te doen. Haal dus nu alle afspraken in en ga vanmiddag lekker fietsen met de buren.Gelukkig kan ik mij heel goed vermaken dus, Esra, Tara en Tamay geniet van jullie vakantie, ijullie oma redt zich prima!
    Dikke knuffel.

  • 31 Juli 2013 - 17:22

    Arie Smeenge:

    Hoi Frans,
    Petje af dat je elke dag zo,n eind fietst, mooi dat je nog niet veel pech hebt gehad.
    Ik zie dat je al onder Bordeaux zit.
    Nog even een dienstmededeling, wij zijn officieel in H gekomen , maar er zit nog een maar aan, maar dat komt later.
    Frans ouwe natopeuk nog een klein stukje fietsen en je bent over, effe de pokkel eronder.
    Frans tot de volgende keer, rustig aan en take care.
    Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 65322

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: