Eberbach-Oppenheim 123km - Reisverslag uit Oppenheim, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Eberbach-Oppenheim 123km - Reisverslag uit Oppenheim, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Eberbach-Oppenheim 123km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juli 2012 | Duitsland, Oppenheim

Vanmorgen wat later kunnen starten want de bakker moest mijn broodjes nog brengen.Na een goed ontbijt gestart en na 3 km kwam een stijging van 4/5% gedurende 8km. Goedemorgen,ik was direkt goed wakker.Ik heb er twee uur over gedaan.
Maar de beloning kwam, daarna ging het16/17 km bergafwaards. GENIETEN!!
Kon ik meteen mijn tijd een beetje inhalen(en ja,Jeannet helm op)De afstand naar Heidelberg was toch nog
30km.De Neckar gevolgd tot Mannheim daar begint de Rijn deze gevolgd langs de oostkant tot Worms daar de brug over en verder langs de westkant. Ik kwam nog langs de BASF fabrieken,daar is de Rijn dus niet "schön" tjonge wat een chemische troep daar. Ik ben dus nu in Oppenheim dat ligt 4km onder Nierstein, waar ik op de heenweg was. Ik wil toch proberen nu andere campings "te pakken". Voor de variatie zal ik maar zeggen. De camping is voor "mitglieder" tja en aangezien ik geen mitglied was, kon ik niet op de camping terecht.Ik had 123 km gefietst dus ik vond het wel genoeg.
Naast de camping is een restaurant met een recreatiegedeelte. Ik dacht ik maak eens even een praatje met die goeie man. We zijn er samen wel uitgekomen. Ik eet in zijn restaurant
en dan mag ik mijn tentje op zijn grasveldje zetten.Mooi toch! En iedereen tevreden.Er kwam nog een Zwitsers gezin met 3 kinderen. Zij gingen fietsen naar Nederland. Ze hadden hetzelfde probleem.Dus ik heb verteld wat ik gedaan had en zij hebben nu ook een plek en eten. Hij vroeg of ze in Nederland wel genoeg campings hadden. Ik zei "Hoeveel wil je er hebben?" Toch best knap zo'n eind fietsen met drie kinderen.En ik dacht aan mijn klimmertjes. Maar ze verheugen zich op het vlakke Nederland. Morgen de Rijnroute richting Koblenz. Gek hoe dichter ik
bij huis kom begin ik toch wat meer
haast te krijgen...

  • 22 Juli 2012 - 18:43

    Henk Smit En Tineke :

    Hallo Frans,
    Ook vanuit Didam volgen wij jou. Een knappe prestatie. Wij wensen je een goede goede fietstocht naar huis. Ja, als je de stal ruikt......
    Hartelijke groeten

  • 22 Juli 2012 - 19:10

    Jeannet:

    Wat is de wereld toch ongelijk verdeeld...Jij de hele dag fietsen en ik heb mij lekker laten verwennen in de Zwaluwhoeve.
    Tja verschil moet er zijn!!Maar ik ben weer helemaal "fris en fruitig"

  • 22 Juli 2012 - 23:12

    Agatha:

    Ik sluit me helemaal bij Jeannet aan. Je maakt wel lange afstanden, zeg, het lijkt wel of je niets anders te doen hebt. Geniet er nog maar een poosje van, voor je het weet ben je weer thuis.

  • 19 Augustus 2012 - 23:33

    Trudy:

    Hoi Frans,


    Wat zijn de meisjes het weer eens zeg!!
    Daar kom je nooit tussen!!

    Groetjes Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 65292

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: