Kolsssberg- Bad Tolz 92km - Reisverslag uit Bad Tölz, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Kolsssberg- Bad Tolz 92km - Reisverslag uit Bad Tölz, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Kolsssberg- Bad Tolz 92km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Juli 2012 | Duitsland, Bad Tölz

Vanmorgen ben ik om 8.15u vertrokken uit Kolsassberg. Ik heb er een paar heerlijke dagen gehad en ben erg in de "watten" gelegd.Goed van eten en drinken zoals de volksmond dat zegt maar ook vooral de hartelijkheid. Goed uitgerust werd ik uitgezwaaid door Andrea die gisteren terugkwam van haar vakantie.Monica had al mijn kleding gewassen,dus ik kan weer even vooruit!In het weekend is mijn fiets ook nagekeken helaas hebben ze hier geen Gazelleonderdelen op voorraad.Ze zijn helemaal ingesteld op mountainbikes. Ik moet het er maar mee doen zoals het nu is.
Omdat ik niet dezelfde route terug wil rijden en mijn fiets niet meer helemaal in orde is, heb ik de terugreis aangepast. Ik wil nu via "de Romantische Strasse" Jeannet hoopt dat ik hier goeie ideeën van krijg. (en ik ben al zo romantisch )
Ik ben dus via Jenbach, Maurach over de Achenpass gefietst 7/ 8% klimmen
Maar het was goed weer, dus goed te doen.Na de Achenpass de Radweg naar Achenkirch. Een verschrikkelijke weg, mooi voor mountainbikers maar totaal ongeschikt voor tourfietsers.Ik ben dan ook "onderuit" gegaan. Bij Bad Tolz werd een nieuw fietspad gemaakt. Alles was nog zacht dat was niet te zien. dus viel ik. Niet hard want ik reed voorzichtig. Toch was mijn arm weer beschadigd (hij was net weer heel!) Het was vlakbij een dokter dus ik heb er maar even naar laten kijken.Hij heeft het weer mooi verbonden en nadat ik hem vertelde dat ik tot vorig jaar allerlei spuiten o.a. tetanus kreeg i.v.m. mijn werk,wenste hij mij een goeie reis!Geen fietsers tegen gekomen, ik snap ook waarom!!
Nu ben ik op de camping in Bad Tolz. Morgen volg ik de Lech richting Landsberg. Ondanks de (kleine) valpartij was het een mooie fietsdag.

  • 16 Juli 2012 - 16:42

    Jeannet:

    Ik hoop wel dat je nu verder "op de fiets" blijft en geen ongelukjes meer krijgt. Ik weet dat je heel graag terug wilt fietsen en niet (noodgedwongen) met de trein naar huis moet. Misschien moet ik een volgende keer toch maar mee als "bezemwagen" net als in de tour met allerlei verbandjes en fietsonderdelen.

  • 16 Juli 2012 - 16:53

    Agatha:

    Zo, de eerste dag van de terugreis zit er alweer op en als de terugreis net zo mooi verloopt als de heenrei, wordt het vast een mooi tochtje. Ik eindig net als Jeannet, blijf op de fiets en veel succes/plezier.

  • 16 Juli 2012 - 17:39

    The Kiremits:

    wat leuk dat je anderea toch nog even gezien hebt.
    en wat een mooie foto in oostenrijk.
    je val is echter iets minder...gelukkig is het goed gegaan.
    hopelijk blijft het weer aan jou kant....hier lijkt het wel herfst.
    ik ga zo ddnk ik aan de warme chocolademelk ( je moet er toch iets van maken, toch !!!
    dikke kus van ons.

  • 16 Juli 2012 - 17:48

    Jeannet:

    Heb de foto van Andrea ontvangen. Zal hem morgen "toevoegen"Heb daar even hulp bij nodig!

  • 16 Juli 2012 - 17:53

    Esra Kiremit:

    hallo lieve opa

    hoe gaat het met jou
    met mij gaat het goet
    ik heb je kaartje gekregen
    heb je onse kaart ook gekregrn
    en die van oma ook

    dikke kus van esra

  • 17 Juli 2012 - 07:03

    Chris En Louise:

    Mooi dat je weer onderweg bent en je ook fit voelt. Ik vind die valpartijtjes zul je nu maar achter je laten en de "Romantische Strasse" gaan bewonderen.
    In Bad Tölz hebben ze ook gefilmt, maar dat weet Jeanet beslist ook.(Krimi!!!!)
    Leukk dat je in Kolsass verwend werd en met schone bagage weer op weg ging.
    De Feesten hier zijn weer voorbij, dus zitten we weer iedere avond voor ons schermpje en wachten op de leuk geschreven berichtjes van de "Tour de frans"
    Wanneer je ondertussen ook een zonnetje tegenkomt, dan stuur dit per express richting ons!!!..... niet vergeten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 65323

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: