Schellbronn-Melchingen 102km - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu Schellbronn-Melchingen 102km - Reisverslag uit Melchingen, Duitsland van Frans Herwijnen - WaarBenJij.nu

Schellbronn-Melchingen 102km

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juli 2012 | Duitsland, Melchingen

Vandaag dan de Schwäbische Alb gefietst. Ondanks dat Jan had geschreven dat het vandaag mee zou vallen vond ik het zwaar. Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik de hele tijd in de volle zon heb gefietst en dat maakte het zwaar. Soms kun je naar een verfrissend regenbuitje verlangen!! En zo is er altijd wat te zeuren over het weer!
Ik heb wel een paar pauzes ingelast om even bij te tanken (water) want ik heb veel vocht verloren vandaag.Met een blik op de kaart zag ik dat ik nog 25km moest naar de camping maar...verassing dat was dus nog een behoorlijke klim. Waarom bouwen ze toch al die campings boven op de berg? Maar het moet gezegd deze Reitsma route is prachtig,aan alle kanten prachtige vergezichten. Echt geweldig.
Door mijn ongelukje zaterdag heb ik geen kettingkast meer. Ik kom ook geen fietsenmaker tegen dus dan maar even zonder maar..vandaag kreeg ik een tak tussen de ketting en het tandwiel en sloeg mijn middelste tandwiel krom. Toen kon ik niet meer fietsen. Gelukkig heb ik wel wat gereedschap bij me en kon het gelukkig repareren met hamer en imbussleutel. Het kostte me wel anderhalf uur maar het moest gemaakt worden. Morgen hoef ik niet zoveel te klimmen en ga ik richting Obersiggingen om daarna richting Bodensee te gaan.Ik heb sms-jes gekregen hoe het gaat met zadelpijn.
Ik denk dat mijn achterwerk zich inmiddels heeft neergelegd bij het feit dat ik elke dag op het zadel zit.
Met andere woorden "Het gaat goed" Zadelpijn is volgens mij Damesleed en daar hebben wij thuis volgens mij een boek over.Straks een hapje eten in het restaurant samen met 2 Nederlanders, een Portugees en een Duitser, tot morgen.

  • 10 Juli 2012 - 18:36

    Chris En Louise:

    wij hopen, dat er ook een paar makkelijkere stukken zullen komen om te fietsen, zodat je niet teveel van je lichaam gaat verlangen.Pas goed op jezelf en neem af en toe de tijd om even op verhaal te komen.Verder hopen we, dat de fiets ook geen gekke ziektes gaat krijgen en dat je verder aan het doel geloofd. gr. en tot het volgende verslag.

  • 10 Juli 2012 - 18:37

    The Kiremits:

    Dat tweede dagje klimmen heb je ook weer overleeft.
    Geweldig hoor.
    Wat leuk dat je met anderen een hapje eten hebt afgesproken.
    Zijn dat ook fietsers ???
    Hopelijk morgen een iets rustiger parcour en af en toe een wolkje voor wat schaduw.
    we zijn ondertussen erg benieuwd naar de foto's.
    Maar dat komt in Kolsass goed heb ik begrepen.
    eet smakelijk en slaap lekker.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 65314

Voorgaande reizen:

16 Juli 2020 - 16 Juli 2020

Limesroute tot Passau

08 Juli 2015 - 31 Juli 2015

Door de groene valleien

08 Juni 2015 - 19 Juni 2015

Fietserpad.

15 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Rondje Frankrijk

02 Juli 2012 - 26 Juli 2012

fietstocht midden europa

Landen bezocht: